paeizan

ساخت وبلاگ

حضرت صادق ( علیه السلام) حدیثی نقل می‏کنند که امیرالمۆمنین همیشه می‏فرمود « لیجتمع فی قلبک الافتقار الی الناس و الاستغناء عنهم» همیشه در قلب خود دو حس متضاد را با هم داشته باش: همیشه احساس کن که به مردم‏ نیازمندی، یعنی مانند یک نیازمند با مردم رفتار کن، و همیشه احساس کن‏ که از مردم بی‏نیازی و مانند یک بی‏ نیاز و بی‏ اعتنا بامردم رفتار کن

اما این امر در آن واحد نسبت به یک چیز که نمی‏شود، لابد نسبت به دو چیز است. خودشان توضیح می‏دهند «فیکون افتقارک الیهم‏ فی لین کلامک و حسن بشرک» اما آن مرحله‏ ای که باید مانند یک نیازمند رفتار کنی، در نرمی سخنت است، و در حسن سیرت و تواضع و ابتداء به‏ سلام، «و یکون استغناءک عنهم فی نزاهة عرضک و بقاء عزک» و آن‏ مرحله‏ ای که باید بی‏ نیاز باشی و جای تواضع نیست در حفظ آبرو و بقای‏ عزت توست. آنجا که پای حیثیت و شرافت در میان است، آنجا که دیدی‏ که اگر بخواهی ذره‏ ای نرمش نشان دهی، عرض و آبرو و عزت خودت را از دست می‏دهی، دیگر جای این نیست که رفتار یک نیازمند را داشته باشی‏ بلکه باید رفتار یک بی‏ اعتناء و بی‏ نیاز را داشته باشی.

paeizan...
ما را در سایت paeizan دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ebrahim paeizan بازدید : 257 تاريخ : 5 / 2 / 1392 ساعت: 21:47

غضنفر تا ده سال برای پدرش عزاداری می کرد

 

بهش میگن : آخه چقدر گریه می کنی ده سال گذشته

 

میگه : آخه هر وقت یادم میفته که موقع خاکسپاریش

 

چه دست و پایی میزد جیگرم آتیش می گیره !

paeizan...
ما را در سایت paeizan دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ebrahim paeizan بازدید : 203 تاريخ : 2 / 2 / 1392 ساعت: 15:59


فقیری‌ در مسجد خوابیده‌ بود. دچار قولنج‌ شد و شکمش‌ به‌ شدت‌ درد می‌کرد. تا آنجا که‌ از درد می‌نالید و به‌ زمین‌ می‌غلطید. فریاد می‌کرد و هر کار می‌کرد تا بادی‌ از او صادر شود تا کمی‌ راحت‌ بشود افاقه‌ نمی‌کرد. تا آخر که‌ دست‌ به‌ دعا برداشته‌ بود و دایم‌ می‌گفت‌: خدایا! بادی‌ برسان‌! خدایا! گوزی‌ برسان‌.
چون‌ نزدیک‌ صبح‌ شد حالش‌ بهتر نشد و تقریباً در حال‌ مرگ‌ بود. دوستانش‌ هم‌ ایستاده‌ بودند و شاهد مرگ‌ او بودند. فقیر دایماً دعا می‌کرد و می‌گفت‌: خدایا مرا از جهنم‌ نجات‌ بده‌، خدایا بهشت‌ را نصیب‌ من‌ کن‌، خدایا به‌ من‌ خانه‌ای‌ در بهشت‌ بده‌.
رفیقی‌ که‌ همانجا شاهد بود، گفت‌: مرد حسابی‌! تو از خدا گوز خواستی‌ به‌ تو نداد، چطور به‌ تو بهشت‌ می‌دهد؟

paeizan...
ما را در سایت paeizan دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ebrahim paeizan بازدید : 220 تاريخ : 1 / 2 / 1392 ساعت: 0:00